Al dertien jaar de voordelen van een online klantportaal
Klantcase Accountenz, Breda
Accountenz, Breda is een accountantskantoor met grote deskundigheid op het gebied van financiën, belastingen en pensioenen. Sinds 1951 richt het kantoor zich op mkb-bedrijven in vrijwel alle branches in Breda en omgeving. Accountenz, breda maakt al dertien jaar naar volle tevredenheid gebruik van het klantenportaal van CreAim.
Binnen de accountancy hebben ordners en bonnetjes plaatsgemaakt voor geautomatiseerde administratieprocessen. Accountenz, Breda heeft het moment dat de omzetbelasting digitaal ingediend moest worden bij de Belastingdienst aangegrepen om zich te oriënteren op een digitaal klantenportaal. Marcel de Bree, belastingadviseur en vennoot: “In 2006 zijn we rond gaan kijken welke partijen ons konden helpen om deze digitale slag te maken.”
CreAim levert een compleet klantenportaal
Het kantoor met achttien medewerkers had behoefte aan een kant-en-klare omgeving. “We zijn uiteindelijk bij CreAim uitgekomen omdat ze een compleet portaal hadden ontwikkeld en alles voor ons konden regelen”, vertelt Marcel. CreAim levert al bijna 20 jaar klantenportalen aan de financiële sector en kon accountenz, Breda een digitale omgeving leveren die qua werkproces en communicatiemogelijkheden goed aansloot bij hun behoefte.
De overstap van papier naar portaal is bij Accountenz, breda goed verlopen, vindt Marcel: “Weerstanden konden makkelijk weggenomen worden door juist de vele voordelen te benoemen. Daarnaast ontdekten we al snel dat het klantenportaal goed paste bij de moderne uitstraling die we als kantoor voor ogen hadden.”
Ook de klanten van de Bredase accountant omarmden direct de nieuwe werkwijze. Simpelweg omdat stukken niet meer over en weer gestuurd hoefden te worden. Marcel: “Het grote voordeel is dat wij nu alle relevante documenten klaarzetten in het portaal en als de klant het goedkeurt, wordt de aangifte automatisch ingediend.” Het klantenportaal vergroot op deze manier de efficiëntie, reduceert de kans op fouten, is digitaal rechtsgeldig en AVG-proof.
“Het klantenportaal past goed bij onze uitstraling.”
Verstand van software en accountancy
Accountenz, breda plukt nu al dertien jaar de vruchten van het klantenportaal en de samenwerking met CreAim. De ontwikkelaars hebben verstand van software en snappen ook nog eens het accountantsvak. Marcel: “Onze vragen vertalen ze makkelijk in digitale oplossingen en ook ongevraagd voegen ze functionaliteiten toe waar we als kantoor wat aan hebben.”
In tegenstelling tot andere leveranciers is CreAim rechtstreeks bereikbaar, vinden ze in Brabant. “We hoeven geen call aan te maken bij een helpdesk. Bovendien hebben ze directe lijnen met de Belastingdienst”, legt Marcel uit. “Mocht er bijvoorbeeld twijfel bestaan of een aangifte wel is ingediend, dan bellen ze zelf. Daar hebben wij geen omkijken naar. Het wordt gewoon geregeld.”
Tevreden klanten
Goede bereikbaarheid, meedenken met de klant en een proactieve houding maakt dat Accountenz, breda zeer te spreken is over de lange samenwerking. “Ook in de toekomst blijven we gebruik maken het klantenportaal van CreAim. Zeker ook omdat onze klanten het zo op prijs stellen. En als je klanten tevreden zijn moet je dingen niet willen wijzigen”, besluit een enthousiaste Marcel de Bree.